Na skok do Českého ráje | DOVOLENÁ 2018

14. srpna 2018 v 19:13 | BÁRA |  BLOG
Ahoj!

Hned v několika článcích jsem avizovala, že se chystáme s přítelem do Českého ráje (nechce se mi pořád psát "můj přítel", proto zůstaňmě u zkráceniny 'J.'), hrozně jsem se tam těšila a moc se mi tam líbilo. Třeba se to pro někoho stane inspirací, kam by mohl také vyrazit.

Na samotném začátku srpna jsme vyrazili, naším cílem byl Camp Sedmihorky. Přesněji řečeno se jedná o autokemp. Jeli jsme vlakem, cesta byla bez problému. Rezervovaný jsme měli stan s podsadou na 3 noci a pro jistotu jsme si s sebou vzali ještě klasický stan, kdyby se nám tam chtělo zůstat ještě o den déle - náš stan už byl potom dále zamluvený.
To prostředí tam mě prostě okouzlilo, pořád jsem se kochala těmi skálami, které vypadaly jak z pohádky. Nikdy jsem v Českém ráji předtím nebyla, byla to pro mě premiéra. Náš kemp se nacházel u oblasti Hruboskalska, takže naším prvním cílem se stala Hrubá Skála - jedná se o město, které má svůj zámek, na který jsme se také došli podívat. Odtamtud byla krásná vyhlídka na okolí.

Hlavním cílem, alespoň tedy pro mě, byly Prachovské skály. Svezli jsme se vláčkem do Jinolic a odtamtud jsme došli 5 km k Prachovským skalám - trasu jsem naplánovala já, J. byl trochu nakrknutý, že nás to nevyhodilo blíž, ale vlakem je tam to spojení opravdu bídné, takže vina padla na dráhy, ne na mě :-D.

Bylo to tam krásné. Zvolili jsme si ten delší okruh, který jsme zvládli projít kupodivu rychle, na to, že jsme se každou chvíli kochali. Když jsme opět došli na místo, kde se začínalo/ končilo, tak jsme se ještě chtěli svlažit ledovou malinovkou - jó, ta prostě v takovýchhle vedrech chutná :3. Plánovali jsme trasu, jak se dostat k dalšímu bodu naší výpravy, samozřejmě jsme zase nechtěli jít 5 km na vlak. No a co nám nebylo sesláno - jeden pár, který nám nabídl, že nás sveze k Troskám, protože tam taky jedou. Byli hrozně fajn a my měli fakt šílenou radost, že nám to bylo takhle usnadněno. Auto jako studenti prostě nemáme, tohle byl luxus, že jsme se někam svezli :-D.

A tak jsme se dostali k Troskám. Našim spolucestovatelům bylo u vstupu bohužel sděleno, že s pejskem je do areálu nepustí a že nic jiného tam není - takže se zas obrátili a jeli jinam. Trosky byly hezčí, než jsem myslela. Čekala jsem opravdu jen rozvaliny a pěkný výhled, ale tyhle rozvaliny byly v dost dobrém stavu a to i věže, které fungovaly jako vyhlídky. Prostě krása. U Trosek nás pak chytnul slejváček, takže jsme pak šli na další malinovku do hospůdky kousek pod nimi.

Další den nás čekal Turnov. Dali jsme si trošku pauzu od přírody a jeli jsme do města. Prošli jsme si to historické centrum a navštívili místní synagogu, kde jsme to měli i s komentovanou prohlídkou, která byla moc zajímavá - paní nám vyprávěla o synagoze v dřívějších dobách a o Židech v době okupace. Prošli jsme několik pěkných uliček, když se začalo zatahovat a najednou byla hrozná průtrž, tak jsme se schovali do podloubí - a hele! Zjistili jsme, že stojíme v podloubí u vnotéky, takže už jsme za chvíli byli vevnitř a dali si menší ochutnávku vína. Déšť brzo ustal a my jsme začali hledat podnik, kam bychom si skočili na oběd. Našli jsme pěknou restauraci, kde jsme se hrozně napráskali výbornou pizzou.

Z Turnova jsme pak šli už pěšky, minuli jsme i tamní židovský hřbitov, který byl strašidelný v tom, že byl přímo pod mostem u silnice, působilo to trochu morbidně. Cestu nazpátek jsme měli trochu zkomplikovanou popadanými stromy, přece jen to nebyl úplně lehký deštík. Ale zdárně jsme se pak opět dostali do kempu. Co jsem ještě zapomněla dodat - vždycky když jsme dorazili, okamžitě jsme hupsli do rybníka, který se nacházel přímo v kempu. To bylo to nejlepší osvěžení. Plavky jsme balili rovnou s sebou, abychom se ničím nezdržovali.

O den déle jsme nakonec nezůstávali, ta vedra nás úplně odrovnala, ale i tak jsme si to užili. Příští rok bych zase chtěla na nějakou takovouhle dovču. J. moc na nějaké válení se u vody není, asi jsem ráda, byla by to nuda - na válení u vody mám mamku :-D.

A co vaše dovolená, byli jste někde? Já se zrovna včera vrátila z Říma, o tom bude ale jiný článek :-).

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.