Špageti, panini a limoncello | DOVOLENÁ V ŘÍMĚ

26. srpna 2018 v 17:35 | BÁRA |  BLOG
Byl čtvrtek a mě v sedm hodin vzbudil budík. A je to tady, rychle dobalit a vyrazíme. Směr Řím!

Moje ségra je taková hodně aktivní cestovatelka a už před několika měsíci mi psala, že našla hrozně zadobře letenky do Říma a jestli bych neletěla. V té době už jsem měla svojí práci, kde si směny můžu docela diktovat, takže jsem neváhala a kývla jsem!

Z letu jsem upřímně byla hrozně nervózní. Navíc jsem měla sedět u okénka a ségra seděla na opačném konci letadla. Ale! Strach jsem překonala a hrozně jsem si to užila. Neletěla jsem poprvé, ale naposled to bylo před tak hroznou dobou, že jsem prostě musela být nervózní. Přistání bylo super, měla jsem krásný výhled na Řím.

Shuttlem jsme se svezli k Roma Termini (nádraží) a šly se ubytovat. Ubytování nám ségra taky sehnala kousíček od nádraží a za super cenu. Rychle jsme se vybalily, přeházely věci a už jsme šly do města. Skočily jsme se taky najíst do podniku, kde jsme měly skrze ubytování výhodné večeře a snídaně zadarmo. Tam jsem si dala pravé italské lasagne (mňam, mňam, mňam...), opět jsme se přejedly, jak jinak, a vyrazily jsme do víru velkoměsta.

Řím je krásný, nehledě na skvostné památky, i jen obyčejné uličky tam mají své kouzlo. Foťák jsem měla neustále v ruce, aby mi náhodou něco neuteklo. Hned ten první večer jsme si obešly oblast kolem našeho ubytka a viděly Diocletianovy termy. Resp. to, co z nich zbylo, ale stejně se jednalo o ohromnou stavbu.

Následující den byl asi nejnáročnější, ale viděly jsme toho hrozně moc. Chodily jsme výhradně pěšky, ono bylo kupodivu všechno blízko sebe. Vždycky jsme si řekli, že teď jdeme třeba k Fontáně di Trevi - ale cestou na nás v postraní uličce vždycky vykouklo něco krásného, co jsme tam nečekaly, takže se z cesty s jedním cílem stala cesta s miliardou absolvovaných cílů.

Každý den jsme se aspoň jednou stavily v jedné gelaterii - zmrzlinárně. Co si budem povídat, lepší zmrzliny (a taky i dražší :-D) jsem v životě nejedla. Pak jsme musely samozřejmě zkusit pravou italskou pizzu, špagety carbonara, panini a ještě něco, co už jsem zapomněla, jak se jmenovalo. Na jídlo jsme chodili do restaurace u našeho ubytování, kde byla moc milá obsluha - ale milí na nás byli asi všichni.

Nebudu tu vypisovat, kde všude jsme byly - centrum Říma jsme slítaly opravdu poctivě. Poslední den jsme se vypravily do Tivoli, což bylo asi 30 km od Říma a za dvě eura jsme se tam svezly vláčkem. Přidávám pár fotek pro představu. Tahle dovolená byla jedna z těch lepších, co jsem zažila. Někdy bych zase uvítala jen válečku u moře, ale tohle opravdu stálo za to.

BÁRA

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.